لوگو آژانس کوکی
اصول نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام

6 اصل مهم برای نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام

مخاطب تنها به یک دلیل متن شما رو می‌خونه، دلیلش هم اینه که یک فایده‌ای واسش داشته باشه! برای نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام اون هم به صورت درست و اصولی فقط 5 ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطب رو جلب کنید. حدودا 4 تا 5 کلمه! پس یکی از مهم‎‌ترین کارهایی که باید انجام بدید، رفتن سر اصل مطلب و دوری از حرف‌های اضافه است!  اول باید افرادی که قراره با متن شما جذب بشن رو به خوبی شناسایی کنید. لازمه این کار، شناخت دقیق از پرسونا است. البته جدا از اون، چند اصل مهم دیگه هم وجود داره که در ادامه قراره همه رو آموزش ببینیم. با ما همراه باشید و صفر تا صد نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام رو آموزش ببینید.

اصل اول: استفاده از کلمات معجزه‌آسا!

کلماتی که به کاربر حس امنیت و آرامش رو منتقل می‌کنند، بهترین کلماتی هستند که می‌تونید ازشون استفاه کنید. کلماتی مثل رایگان، انحصاری، آسان، تضمینی و هزاران کلمه دیگه که قراره در نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام، واستون معجزه کنند. در ادامه یک لیست کوتاه از باید ها و نباید‌های کلمات در نوشتن متن تبلیغاتی براتون آماده کردیم.

لیست کلماتی که بهتره در نوشتن متن تبلیغاتی استفاده کنید

  • رایگان
  • بهترین
  • افسانه‌ای
  • ترسناک
  • تضمینی
  • باشکوه
  • لذت‌بخش
  • صفر تا صد
  • محدودیت
  • شما

لیست کلماتی که نباید در نوشتن متن تبلیغاتی استفاده کنید

  • واقعا(وقتی زیاد از این کلمه استفاده کنید، مخاطب فکر می‌کنه دروغ می‌گید)
  • بعضی (القا حس ناکافی بودن محصول به مخاطب)
  • چیزها (عدم شفافیت متن)
  • مشکل (فقط در صورتی استفاده کنید که قراره به مخاطب وعده حل شدن مشکل رو بدید)
  • احتمالا (کلماتی مثل شاید و احتمالا عدم امنیت رو به مخاطب القا می‌کنه)

اصل دوم: دنبال شهرت نباشید

در متن تبلیغاتی که برای فروش یک محصول خاص نوشته می‌شه نباید به دنبال شهرت برند خودتون باشید؛ متن تبلیغاتی باید حول محور مزایای اون محصول بچرخه و تمرکزش روی اون باشه. چون هدف شما در اون لحظه، فروش محصوله نه شناساندن برند به افراد مختلف. البته اعتماد به برند خیلی مهمه و قبل از تبلیغ محصول باید اون رو تا حدودی بسازید اما برای نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام اون هم برای یک محصول یا خدمات خاص، نیازی نیست به اهمیت برند اشاره کنید.

اصل سوم: متنِ طولانی یا طنابِ دار کسب و کار؟

اگه می‌خواید مخاطب رو در لحظه از محصول ناامید کنید؛ به متن‌های تبلیغاتی طولانی متوسل شوید. متن طولانی تبلیغاتی رو هیچکس نمی‌خونه در نتیجه مثل یک طناب دار می‌مونه که باعث خفگی کسب و کار شما می‌شه و نمی‌ذاره مخاطبین متوجه مزایای محصولاتتون بشن. پس داستان سرایی نکنید و سریع برید سر اصل مطلب، حالا که تا حدودی با نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام آشنا شدید، قراره دو تا متن تبلیغاتی کوتاه و طولانی یک پیتزا فروشی رو باهم مقایسه کنیم. متن تبلیغاتی اینستاگرام

مقایسه متن تبلیغاتی طولانی و کوتاه

اگه دنبال پیتزاهای خوشمزه هستی فست فود ... خوشمزه‌ترینشون رو در اختیارت می‌ذاره چون پخت پیتزاهای باکیفیت تخصص مجموعه ما است! پس بهتره عجله کنید و همین الان پیتزای مورد علاقتون رو سفارش بدید. خب حالا بیاید باهم ایرادات متن بالا رو بگیریم. همون‌طور که گفتیم متن بالا شامل چند تا جمله است و نسبتا طولانیه، دوما قلاب مناسبی نداره و نمی‌تونه به خوبی در چند ثانیه اول کاربر رو به خودش جذب کنه. سوما زیادی از "ما" استفاده کرده و به دنبال معرفی برند خودش بوده نه بهترین پیتزای مجموعه! حتی کال تو اکشن جذابی هم نداره و به احتمال زیاد قبل و بعد خوندن متن، تغییری در فکر مخاطب ایجاد نمیشه. حالا متن تبلیغاتی زیر رو بخونید. سلام نیما! پیتزا رست بیف با 50 درصد تخفیف منتظرته! کلیک کن و سفارش بده! دیدید؟ استفاده از اسم کوچک مخاطب باعث صمیمیت بیشتر و جلب توجه می‌شه، علاوه بر اون به تخفیف هم اشاره شده که خیلی موضوع وسوسه‌برانگیزی هست. در آخر هم با یک کلیک ساده کال تو اکشن ساخته. مفید و مختصر! اگه دوست دارید همه چیز رو درباره کال تو اکشن بدونید، کلیک کنید و مقاله کال تو اکشن اینستاگرام رو کامل بخونید.

اصل چهارم: آفر بدید

یک جمله وجود داره که می‌گه: اگه قرار نیست آفر بدی اصلا تبلیغ نکن! دادن آفرهای جذاب به مخاطب تاثیر متن تبلیغاتی رو چند برابر می‌کنه. چون مخاطب مطمئن می‌شه که داره یک چیز ارزشمند دریافت می‌کنه. آفر یا پیشنهاد شما می‌تونه یک تخفیف وسوسه کننده یا حتی تولید یک محصول جدید باشه. تنها چیزی که باید بهش دقت کنید اینه که آفر شما به قدری وسوسه کننده باشه که بعد از خوندن متن، مخاطب به کال تو اکشنی که واسش نوشتید عمل کنه. با شناخت دقیق از پرسونا می‌تونین بهترین آفرها رو به مخاطب پیشنهاد بدید چون می‌دونید از چه چیزهایی بیشتر خوشش میاد!

اصل پنجم: استفاده از کپی رایت

کپی رایتینگ به زبان ساده همون تبلیغ‌نویسی هست که با یک عبارت کوتاه و جذاب، مخاطب رو قانع می‌کنه که متن تبلیغاتی رو بخونه. اینجا است که باید از لیست کلمات معجزه‌آسا استفاده کنید. در ادامه چند تا کپی رایت جذاب واستون می‌نویسیم تا نمونه داشته باشید.

چند نمونه کپی رایت

آموزش آنلاین زبان با اتیچر، همیشه و همه جا با استادی که دوسداری! 

توپٌرها بیشتر به چشم میان (کپی رایتی برای اپدیت جدید یک اپلیکیشن در رابطه با امکان بولد کردن متن) با زدنِ ماسک به حریم هوایی یکدیگر تجاوز نمی‌کنیم (کپی رایت مخصوص دوره کرونا و ترغیب مردم به ماسک زدن) برای نوشتن یک کپی رایت جذاب باید احساسات رو بیارید وسط و مهم‌ترین نکته اینه که از یک زاویه متفاوت به محصول یا خدماتتون نگاه کنید. نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام در تیتر یا بدنه به یک کپی رایت جذاب هم احتیاج داره. متن تبلیغاتی اینستاگرام

اصل ششم: قلاب و کال تو اکشن

می‌شه گفت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی که برای نوشتن متن تبلیغاتی باید انجام داد، قلاب و کال تو اکشن هست. قلاب شما باید چیزی باشه که با احساسات بازی کنه. می‌تونه ترسناک یا حتی طنز باشه اما باید در چند ثانیه اول جوری احساسات مخاطب رو به محتوا گره بدید که قانع بشه تا اخر متن رو بخونه. اگه دوست دارید چند نمونه قلاب اینستاگرام موفق پیدا کنید؛ همین الان کلیک کنید و مقاله قلاب اینستاگرام چیست؟ رو مطالعه کنید. علاوه بر قلاب باید یک کال تو اکشن تاثیرگذار و زیبا هم داشته باشید. یادتون باشه که حتما از کلمات قدرتمند در ساختن کال تو اکشن استفاده کنید. برای داشتن کال تو اکشن‌های قوی‌تر و آشنایی با صفر تا صد CTA مقاله کال تو اکشن اینستاگرام رو از دست ندید. برای نوشتن متن تبلیغاتی در ابتدا باید از قلاب و در انتها باید از کال تو اکشن استفاده کنید. در ادامه چند نمونه قلاب متن تبلیغاتی از کمپین‌های مختلف براتون می‌نویسیم تا از مثال‌های مختلف ایده بگیرید.
  • جمعه سیاهت رو نارنجی کن (کد تخفیف تپسی در بلک فرایدی)
  • تو هم چند تا لباس داری که خیلی وقته نپوشیدی؟ (اپلیکیشن دیوار)
  • دروغ بزرگ کمپانی‌های گوشی (کالاتیک در راستای فروش محصولات خود)
  • بی خط و خش مثل روز اول (تبلیغ پیج آچاره برای پولیش ماشین)
کال تو اکشن‌هایی مثل دعوت به فرستادن پست، لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا حتی استوری کردن در افزایش ویو محتوا شما و همچنین بهتر نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام تاثیرگذار است.

جمع‌بندی از دید کوکی

برای نوشتن یک متن تبلیغاتی در اینستاگرام، رعایت اصولی که در قسمت‌های قبل گفته شد، خیلی مهمه و اگه همه نکات رو رعایت کنید بدون شک یک خروجی باکیفیت خواهید داشت. یادتون باشه که قلاب در نوشتن متن تبلیغاتی از همه چیز مهم‌تره پس تمام تلاشتون رو بکنید تا در چند ثانیه اول تاثیر لازم رو بگذارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی دستیار دیجیتال شما است که صفر تا صد مسیر دیجیتال شدن کسب و کارتون رو بر عهده می‌گیره و با ارائه مشاوره رایگان، مسیر راه رو براتون روشن‌تر می‌کنه. کوکی خدمات مختلفی از جمله تولید محتوا، طراحی استراتژی، سناریونویسی، طراحی سایت و هر خدمات دیجیتال دیگه‌ای که فکرش رو در سر دارید؛ برای پیشرفت کسب و کار شما ارائه می‌ده.

           
اشتراک گذاری :

یک نظر در مورد “6 اصل مهم برای نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام

  1. سلام لطفا درباره نوشتن متن در استوری اینستاگرام هم بگید که چطور میتونیم جذابتر یک متن تبلیغاتی اینستاگرام در استوری بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *