لوگو آژانس کوکی
اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام، سکوی پرتاب کسب و کار

به زبان ساده اینفلوئنسر مارکتینگ یک فرآیند تبلیغاتی است که در آن محصول و برند شما توسط یک اینفلوئنسر به سایر افراد معرفی و تبلیغ می‌شود. این روش از بازاریابی تاثیر زیادی در پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی شما خواهد داشت اما ممکن است نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، هزینه بیشتری را در بر بگیرد. اینفلوئنسر اینستاگرام یک کاربر تاثیرگذار با تعداد فالوورهای بالا است. اینفلوئنسرها از طریق ساخت وبلاگ و تولید محتوا درباره یک موضوع خاص، شهرت و طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش و استراتژی بازاریابی است که توسط اینفلوئنسرها در اینستاگرام انجام می‌شه. اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند و شما برای تبلیغ کسب و کارتون اینفلوئنسر مناسب رو پیدا کنید. در ادامه بیشتر درباره تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ و مزایا و معایب آن حرف می‌زنیم. تماس با کوکی

اینفلوئنسر به چه کسی می‌گویند؟

اینفلوئنسر صرفا فردی نیست که فالوور بالایی دارد بلکه به کسی گفته می‌شود که تاثیرگذاری و نفوذ زیادی در اینستاگرام دارد و جریان‌ساز است. وگرنه افراد زیادی هستند که باتولید محتوای زرد یا حاشیه‌سازی فالوورهای زیادی به دست آورده‌اند. یادتون باشه که این افراد اینفلوئنسر محسوب نمی‌شوند و همکاری با آن‌ها در اینفلوئنسر مارکتینگ، حتی ممکنه تاثیر منفی هم در کسب و کار شما داشته باشه. اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی انواع اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورهاشون به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و شما باید با توجه به نیاز کسب و کارتون بهترین دسته رو انتخاب کنید. قبل از اون بگذارید انواع اینفلوئنسرها رو معرفی کنیم. به طور کلی این افراد به 4 دسته مگا، ماکرو، میکرو و نانو تقسیم می‌شوند.

مگا اینفلوئنسرها

مگا اینفلوئنسر به کاربرانی گفته می‌شه که بیشتر از یک میلیون فالوور دارند. این افراد معمولا شهرت و محبوبیت بسیاری دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند.

ماکرو اینفلوئنسرها

ماکرو اینفلوئنسرها از نظر تعداد فالوور در دسته دوم قرار دارند. تعداد فالوورهای این افراد بین 100 هزار تا یک میلیون فالوور است.

میکرو اینفلوئنسرها

تعداد فالوورهای میکرو اینفلوئنسرها عددی بین 10 هزار تا 100 هزار فالوور است. با وجود فالوور نه چندان بالا، اثرگذاری بالایی دارند و بر خلاف دو دسته قبلی، از فالوورهای یکدست‌تری هم برخوردار اند.

نانو اینفلوئنسرها

این دسته از اینفلوئنسرها افرادی با 10 هزار فالوور یا کمتر هستند. این افراد به تازگی تبدیل به اینلفوئنسر شدند در نتیجه استفاده از آن‌ها در اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کم‌تری را هم در بر می‌گیرد.

اهمیت و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

سوال اصلی اینجا است که اصلا چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنیم و اصلا این استراتژی چه تاثیری روی کسب و کارهای اینستاگرامی دارد؟
  • شناخت بیشتر و افزایش آگاهی
یکی از مهم‌ترین مزایایی که اینفلوئنسر مارکتینگ داره، شناخت بیشتری است که از محصول و خدمات شما به مردم می‌ده. از اونجایی که این افراد معمولا دنبال‌کنندگان وفاداری دارند، تاثیر بهتری هم بر ذهن مخاطب خواهند گذاشت. وقتی بیشتر شناخته بشید، فروش شما هم افزایش پیدا می‌کنه.
  • افزایش اعتبار برند
از اونجایی که مخاطبین اینفلوئنسرها، اعتماد زیادی به اون‌ها دارند، وقتی مهر تایید اینفلوئنسر روی کسب و کار شما بخوره، در واقع همه مخاطبین اون شخص به شما اعتماد خواهند کرد. در نتیجه مخاطبین اون‌ها مخاطبین شما هم خواهند بود.
  • دسترسی به دریایی از مخاطبین هدف
یکی از مهم‌ترین مزایایی که اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرم داره اینه که دقیقا افرادی رو به شما نشون می‌ده که به محصول یا خدمات شما احتیاج دارند. فقط کافیه تا فردی رو انتخاب کنید که مخاطبینش با مخاطبین شما هماهنگ باشه. مثلا اگه آنلاین شاپ کتاب دارید، فردی رو انتخاب کنید که در حوزه معرفی کتاب فعالیت داره.
  • افزایش فروش
اگر به دنبال فروش بیشتر در اینستاگرام هستید؛ اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها است. چرا؟ چون در عرض چند دقیقه، سیل عظیمی از فالوورهای مورد نیاز به پیج شما سرازیر می‌شن و حتی اگر فقط چند درصد از اون افراد، از فالوور به مشتری تبدیل بشن، شما هزینه‌ای که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج کردید رو به دست خواهید آورد.
  • بازگشت سرمایه
شک نکنید با قدم گذاشتن به صورت اصولی و درست در این راه، هزینه‌ای که برای اینفلوئنسر مارکتینگ کردید، به شما برمی‌گرده. در نتیجه خیالتون از سرمایه‌ای که به تبلیغات اختصاص می‌دید راحت باشه. چرا اینفلوئنسر مارکتینگ؟

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ، با توجه به اینفلوئنسری که شما آن را برای تبلیغات انتخاب می‌کنید؛ می‌تواند متفاوت باشد. میزان فالوور، میزان محبوبیت و جریان سازی در تعیین قیمت اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار موثر است. اگر تبلیغات خود را به دست یک بلاگر بسپارید، می‌تواند هزینه کمتری را شامل شود اما معمولا کمترین هزینه‌ای که می‌توان برای تبلیغات یک اینفلوئنسر در نظر گرفت بین 2 تا 3 میلیون است. هرچند که تعرفه‌ها می‌توانند با توجه به پست یا استوری بودن محتوا تبلیغات، متفاوت باشند. طبیعتا هزینه‌ای که برای محتوای پست در نظر گرفته می‌شود از محتوای استوری بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن، حوزه کاری کسب و کار شما نیز می‌تواند در تعیین قیمت تبلیغات موثر واقع شود. فاکتور دیگه‌ای که در هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام تاثیرگذار است؛ زمان انتشار محتوای تبلیغاتی است. ساعات خاص و طلایی در اینستاگرام وجود دارند که انتشار محتوای تبلیغاتی در آن ساعات، بازدید بیشتری رو براتون به همراه داره. یادتون باشه که قبل از انجام اینفلوئنسر مارکتینگ، یک بودجه مناسب برای این فعالیت تعیین کنید. این کار باعث می‌شه مسیر واستون روشن‌ بشه و وقتتون رو هدر ندید. به طور کلی هزینه استوری می‌تواند از 400 هزار تومان تا 1 میلیون باشد اما این قیمت باز هم با توجه به تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر می‌تواند متفاوت باشد. همچنین تعرفه استوری رشته‌ای تبلیغاتی با استوری‌های تکی متفاوت خواهد بود. تماس با کوکی

معایب و چالش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

با وجود همه مزایایی که اینفلوئنسر مارکتینگ داره، معایب و محدودیت‌هایی هم وجود داره. مثلا اینکه بسیاری از اینفلوئنسرها ممکنه در روند تبلیغات از سلیقه خودشان هم استفاده کنند و با یک اشتباه در القا محتوا به مخاطب، زحمات شما را از بین ببرند. به همین دلیل اگه جمله‌بندی یا محتوا خاصی دارید که می‌خواید حتما به مخاطب القا بشه، به اینفلوئنسر مورد نظرتون این موضوع رو تاکید کنید. یکی دیگه از موانعی که ممکنه سد راهتون بشه، پیدا نکردن اینفلوئنسر مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام است. یافتن فردی که هم تعرفه بالایی نداشته باشه، هم هزینه زیادی دریافت نکنه و هم موضوع کارش کاملا به کسب و کار شما مربوط بشه ممکنه کمی چالش‌برانگیز باشه. معمولا استراتژی مشخصی پشت تبلیغات بلاگری وجود نداره و صرفا بر اساس معرفی کسب و کار شما به تعداد زیادی از افراد جلو میره. معیاری برای اندازه‌گیری پیشرفت شما در این زمینه وجود نداره و باید با بررسی افزایش تعداد فالوورها به این نتیجه برسید که آیا تبلیغاتتون موفقیت‌آمیز بوده یا نه؟ این موضوع ممکنه میزان ریسک تبلیغات شما رو افزایش بده. یادتون باشه که قبل از تبلیغ حتما تولید محتوا کنید. برای آشنایی با تجهیزات تولید محتوا کافیه کلیک کنید و مقاله کامل کوکی رو بخونبد.   معایب اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات سلبریتی‌ها در اینستاگرام

سلبریتی‌ها رو هم می‌تونید در دسته اینفلوئنسرها قرار بدید اما هزینه تبلیغات این افراد ممکن است بیشتر از اینفلوئنسرهای معمولی باشد چون شهرت آن‌ها صرفا به واسطه فالوورهاشون در اینستاگرام نیست. افرادی مثل حسن ریوندی که تعداد فالوورهاشون بالا است، تعرفه‌های نسبتا زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام دارند. سعی کنید در صورت انتخاب سلبریتی برای تبلیغ کسب و کارتون، به این نکته توجه کنید که سلبریتی که انتخاب می‌کنید؛ زرد نباشه و محتوای فاخر تولید کنه. به طور کلی صفحه‌های طنز و سرگرمی مخاطبین بیشتری دارن اما حواستون باشه که محتوای طنز این پیج‌ها به لودگی تبدیل نشه وگرنه افرادی که شما رو فالو می‌کنند هم از همون دسته خواهند بود. لیست بلاگرها رو در بیارید. اگه این کار رو نکردید ما در یک مقاله این کار رو براتون انجام دادیم.فقط کافیه روی بلاگر مشهدی کلیک کنید تا لیست بلاگرهای مناسب تبلیغات براتون باز بشه.

جمع‌بندی از دید کوکی

اینفلوئنسر مارکتینگ خیلی سریع تاثیر خودش رو می‌ذاره هرچند که هزینه نسبتا زیادی رو شامل می‌شه اما در نهایت به برگشت سرمایه شما منجر می‌شه. هزینه تبلیغات با توجه به میزان فالوور و نوع تبلیغات (استوری یا پست بودن) متفاوت هست. اینفلوئنسر مارکتینگ باعث اعتماد بیشتر مخاطب به شما می‌شه و فروشتون رو بالا می‌بره اما حتما باید قبل از تبلیغات به تولید محتوا بپردازید. صفحه‌ای که هیچ محتوا خلاقانه‌ای در اون وجود نداشته باشه، هر چقدر هم که واسش تبلیغات بشه، نتیجه خوبی نخواهد داشت. پس قبل از تبلیغات، به فکر تولید محتوا خلاقانه باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ کوکی دستیار دیجیتال شما است که در مسیر دیجیتال شدن کسب و کارتون، صفر تا صد رو بر عهده می‌گیره. از خدمات مختلف کوکی می‌شه به تولید محتوا، سناریو‌نویسی، ایده‌پردازی و طراحی سایت اشاره کرد. حالا که تا اینجا اومدید پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره رایگان کوکی در این زمینه استفاده کنید.        
اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *